NOR-WAY Bussekspress logo

Kjøpsvilkår

Disse vilkårene gjelder for billetter som kjøpes på nor-way.no.

Billett

Du må kunne vise billetten din når du går ombord på bussen og under hele reisen. Om du registrerer konto på nor-way.no så vil alle billettene du bestiller vises på Min side. Dette gjør det også mulig for deg å endre billetten etter kjøp og fram til en time før avgang.

Bekreftelse på billett blir også sendt til e-posten du brukte i kjøpet. Om du ikke finner billetten du har bestilt, ta kontakt med kundeservice

Du som kunde må selv sørge for at billetten din ikke kommer på avveie. Dersom andre benytter seg av billetten, vil den bli registrert som benyttet og bli ugyldig for deg.

Sjekk informasjonen

Du som kunde er selv ansvarlig for å kontrollere følgende:

  • At riktig reiserute, avgangstid og dato er valgt
  • At riktig billettype er valgt. Har du kjøpt rabattert billett (student, honnør, vernepliktig) må du kunne fremvise gyldig legitimasjon
  • At riktig e-postadresse er lagt inn ved kjøp
  • At du har billetten tilgjengelig når du går ombord og gjennom reisen.

Billetten kan kun benyttes på angitt reisestrekning, dato og avgangstid den er utstedt for. Dette gjelder også for returreise.

Endring og refusjon

Om du bestilte billetten din via app eller mens du var logget inn på Min side på nor-way.no har du mulighet til å endre billetten din fram til 1 timer før første avgangstidspunkt i billetten. Du gjør dette ved å logge inn på nor-way.no, finne billetten din og velge Endre.

Les mer om endring av billett

Vi kan refundere billettkosten senest 24 timer før første avgangstid på billetten. For refusjon av billett, benytt deg av refusjonsskjema. Merk at pga stor pågang så kan bekreftelse på utført refusjon komme etter avreise. 

Ved feilbestilling refunderer vi billetten dersom du benytter refusjonsskjemaet umiddelbart, maks én time etter kjøp og minimum en time før avgang

Reisegaranti ved streik

Reisegarantien omfattes ikke av streik. Det betyr at man ikke får refundert billett når avgang blir kansellert pga streik. Alternativ transport vil heller ikke bli refundert.

Pris og bestilling

Billettpriser kan varierer med tid til reise, dag og kampanjer. Du må derfor sørge for å kjøpe billetten i god tid for å være sikker på å få de beste prisene. Når billetten kjøpes på bussen vil prisen normalt være høyere enn på nett. Uten forhåndsbestilling er du heller ikke garantert plass på bussen. 

Dersom nedetid eller andre tekniske problemer på nettsiden medfører at det ikke er mulig å kjøpe billetter på nor-way.no, må billetter kjøpes på bussen til ordinær pris. Når billetten kjøpes på bussen vil prisen normalt være høyere enn på nett. Prisen som vises via søk på nor-way.no gjelder kun ved forhåndsbestilling på nett. 

Prisdifferansen mellom pris på buss og nettpris refunderes ikke, selv om forhåndskjøp ikke var mulig pga tekniske problemer på nettsiden. 

Overgangsregler

Når reisen din består av mer enn én delstrekning / bytte av buss, er det viktig å vite om NOR-WAY Bussekspress' overgangsregler. Når en reise innebærer bytte av buss eller fra buss til tog, båt eller fly, skal det beregnes overgangstid. Ved bytte fra NOR-WAY Bussekspress' busser til andre busser, tog eller fly er gyldig overgangstid:

  • 60 minutter ved bytte fra en NOR-WAY-buss til tog, båt, fly* eller busser operert av andre selskap
  • 30 minutter ved bytte fra en NOR-WAY-buss til en annen NOR-WAY-buss

For reiser hvor kortere overgangstid er valgt kan det ikke gjøres krav på refusjon av kostnader til alternativ transport eller andre påløpte utgifter som følge av tapt forbindelse.

* Ved bussankomst til flyplass skal innsjekkingstid hos flyselskap beregnes i tillegg.

Back to top