NOR-WAY Bussekspress logo

Streik betyr endret rutetilbud

På grunn av opptrapping av streik blant bussjåfører så er det nå endret tilbud på flere av våre ruter. Se hvilke ruter som er påvirket og i hvilken grad.

Siste oppdatering: 28.09.20 kl. 09.00

Opptrapping av streiken blant bussjåfører berører NOR-WAY-rutene i varierende grad - fra full innstilling til reduksjon. Noen ruter kjører også som normalt. Endringene vil vare til streiken er over/eventuell ny opptrapping. Du finner avganger som fortsatt kjøres i reiseplanleggeren. Finner du ingen avganger så betyr det at ruta er innstilt.

Reiseplanleggeren vil gjennom streikeperioden være oppdatert med kun aktive avganger 2 hele dager fram i tid.

Om du har billett til en innstilt avgang så vil du få beskjed om dette på sms eller epost før reise. Følg likevel med i utviklingen av streiken for å kunne søke refusjon selv. Les mer om refusjon 24 timer før avreise og reisegaranti under.

Ruter som ikke er berørt av streiken - andre uttak:

NW161 Valdresekspressen - Oslo-Fagernes-Beitostølen-Gjendesheim

NW162 Øst-Vestekspressen

NW182 Telemarkekspressen

Snøheim skyttelbuss

Ruter med alle avganger innstilt:

NW431 Fjordekspressen

NW400 Kystbussen

NW420 Sognefjordekspressen

NW130 Trysilekspressen

Ruter med færre avganger og aktive delstrekninger:

NW192 Konkurrenten

  • 26% reduksjon - se detaljer
  • De med billett til kansellert avgang vil få mulighet til å reise med annen avgang. 

NW180 Haukeliekspressen

  • Haukeliekspressen vil bli innstilt mellom Åmot og Haugesund/Bergen.
  • Oslo-Åmot kjører redusert antall avganger fra mandag 28/9. 
  • Tilbringerrute NW181 mellom Åmot-Haukeli-Hovden-Bykle vil ha reduserte avganger. 

NW160 Valdrekspressen Oslo-Årdalstangen

  • Fra mandag 28.09 vil én daglig avgang bli kansellert.

Reisegaranti

Reisegarantien omfattes ikke av streik. Det betyr at man ikke får refundert billett når avgang blir kansellert pga streik. Alternativ transport vil heller ikke bli refundert

Refusjon av billett

Som kunde har du mulighet til å be om refusjon av billetten inntil 24 timer før første avreisetidspunkt angitt i reisedokument. Be om refusjon ved å levere refusjonsskjema. Refusjon gjelder ikke kun for returbillett.

Det er ikke nødvendig å få svar på refusjonsforespørsel før reisetidspunkt. Når det er stor pågang hos kundeservice så vil dette i noen tilfeller ta lengre tid. Med levert skjema 24 timer før avreise vil imidlertid refusjon bli utført. 

Back to top